torsdag den 21. juli 2011

Mmm knækbrød..

I dag fik jeg lyst til at afprøve en ny opskrift på knækbrød.
De var utrolig lette og HURTIGE at lave og jeg synes det er et ekstra plus at de ikke skal rulles ud, men i stedet smøres ud på bagepapiret på pladen



Hvis I har lyst til at gøre kunsten efter får I opskriften her:

Du skal bruge
3 dl havregryn
3 dl fuldkornshvedemel eller grahamsmel
2 dl frø og kerner evt. solsikkekerner eller græskarkerner (jeg brugte 1 dl af hver)
1 dl sesamfrø
1 dl hørfrø
1 tsk salt
5 dl vand

Sådan gør du
Rør ingredienserne sammen
Tænd ovnen på 160 'C varmluft
Lad dejen stå mens ovnen varmer op (ca. 10-15 min) og rør den sammen igen (så har mel og gryn opsuget vandet)
Kom bagepapir på to plader og smør dejen tyndt ud med kniv, ske eller våde hænder. Dejen skal fylde hele pladen
Skær dejen i ca 20 stykker med en kniv

Bag begge plader knækbrød i ovnen i ca. 40-60 min
Tag bagepapiret af med det samme. Køl lidt af og bræk knækbrødet i stykker der hvor kniven har sat mærker
Gem dem i en dåse...

William synes det var en lækker eftermiddagssnack - og de er sikkert også gode i madpakken :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...