tirsdag den 23. august 2011

Marmelade og skokup..

Vi er så heldige at have et fint gammelt blommetræ i haven som blev plantet sammen med huset. Og hvert år er der MASSER af blommer på..
Det år William blev døbt lavede jeg så meget marmelade at alle gæsterne (32 stk.) kunne få et glas med hjem som minde om dagen ;o)

Da vi kom hjem fra sommerferie i fredags var blommerne endelig blevet røde og så måtte Willi og jeg jo i gang med at plukke. Han har også ventet tålmodigt i lang tid på at de skulle blive klar...

I går aftes fik jeg så lavet en stor gryde marmelade, men der er stadig masser af blommer, så jeg må vist i gang igen snart...
Nu skal jeg bare i gang med at dele ud af glassene til naboer, familie og venner :o)

-------------------------------------------------------------------

Jeg elsker følelsen, når jeg synes jeg har gjort et kup. Og nogen gange har man jo lov at være lidt heldig...
I går var der skolagersalg foran en af byens skobutikker og jeg tog derop til åbningstid.
Fandt 3 par vinterstøvler til drengene til - hold nu fast - 100 kr. stykket. 2 par fra Bundgaard i skind med foer som normalt koster 699 og et par sorte Ecco som normalt koster 799.

Nu kan vinteren bare komme an (men den må nu alligevel gerne vente nogle måneder, tak!!)

2 kommentarer:

  1. Fantastisk med sådan et blommetræ! Og også fantastisk skokup, jeg er allerede ved at frygte for udgiften til vinterstøvler, flyverdragt og skal man mon også have en vinterjakke...pyha...tror også jeg skal lede efter nogle gode tilbud!

    SvarSlet
  2. Ja det er med at slå til når der er gode kup til ungerne - det kan hurtigt blive MEGET dyrt. Specielt med én som William; han er lige blevet tre og bruger allerede str. 29/30 - han har allerede haft mange sko...
    (Han skal nok blive til noget :o))

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...