fredag den 22. november 2013

Englebørn DIY (& en vinder)

Ja hvis bare det var helt som overskriften foreskriver - at jeg har en DIY på hvordan man får englebørn :o)
Det er dog ikke heeelt det jeg har løsningen på i dag, men næsten..

Forleden eftermiddag julehyggede jeg lidt med William og nu hvor både weekend og december snart indhenter os tænkte jeg det var på sin plads at sende ideen videre. Det er ihvertfald et hyggeligt weekendprojekt for store og små og jeg er ret sikker på at vi skal have lavet lidt flere i weekenden som vi kan forære til mormor/morfar & farmor/farfar :o)

Temmelig simpelt er det egentlig og billederne taler næsten for sig selv, men jeg vil alligevel lige knytte et par enkelte ord til processen

Du skal bruge
Lim
Aviser eller silkepapir
Sytråd eller anden snor til ophæng
Små billeder af englebørn
Saks
Evt. små træspyd

Start med at fold papir eller avis. Jeg bruger en side fra en lille avis og folder den på midten inden jeg starter med at folde i zig zag. Vingerne laver jeg af halv størrelse
Læg krop og vingestykket over hinanden og bind snor omkring. Enten sytråd lagt dobbelt eller en lidt kraftigere snor.
Lim derefter de to kropsdele sammen. Print englehoveder ud på en printer. Jeg har blot taget nogle billeder af drengene, sat dem over i Word, klippet dem til og gjort dem mindre og printet ud i sort/hvid.
Klip englehoveder ud og lim på hver side af snoren og vupti - et styks englebarn :o)
Hvis du skal lave en engel på pind skal du i stedet for at lave en lang snor blot stikke en pind igennem englekroppen og lime hovedet på pinden i stedet

Sigurd opdagede sig selv i potteplanten i morges og blev ellevild :o) Nu skal jeg lige have hængt de andre op også, så kan de svæve rundt og passe på os og sende lidt julestemning af sted


Inden jeg lukker og slukker for i dag skal jeg lige have annonceret vinderen af de søde Little People fra Fisher Price. Tak til alle Jer der ville lege med. Vinderen er Maiken. Tillykke
Send mig en mail med din adresse, så sørger jeg for at der snart lander nye beboere i din postkasse :o)

I mellemtiden er der skudt gang i endnu en lækker Give Away, se mere her

Rigtig god weekend til Jer alle!

5 kommentarer:

  1. Tak for en fin DIY - det skal jeg helt sikkert prøve at lave.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt Christina. Dejligt du kunne bruge den :o)

      Slet
  2. Sikke en sjov idé.

    Og hvor er det dejligt at være den heldige. :) De små venner kommer vist til at blive inkluderet i Agnes pakkekalender, som er på nippet til at være færdig. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...