torsdag den 5. december 2013

Julerier

Jul i rå mængder - kan I mærke det? :o) Ih jeg synes det er skønt

Et lille juletræ er flyttet ind i stuen og drengene har hjulpet med at pynte det. Jeg tror der kommer mere pynt til i takt med at måneden går..
Et stykke julepynt er nyt, det er den fine keramikhund der skal hænge og minde os om vores gamle hund. Den er fra Pia Lund Hansen og kan blandt andet købes her

Vi har spist adventsgrød fra Urtekram/Umahro - Livet er meget mere. En meget anderledes grød end det vi normalt spiser, men fuld af gode sager der faktisk er gode for kroppen i modsætning til mange af de andre ting vi godt kan finde på at indtage her i december. William var vild med det ligesom mig, så mon ikke vi skal have det igen snart :o)

Jeg har også fået lavet en omgang saltmandler. Det er vildt nemt og fungerer skønt som en lille snack eller som værtindegave :o)
Alt du skal bruge er 200 gr. (øko)mandler, 3,5 spsk salt (jeg bruger himalayasalt fra Urtekram) og 2 dl kogende vand
Opløs saltet i det kogende vand i en skål. Tilsæt mandlerne og lad det trække tildækket i 15-20 minutter. Si vandet fra mandlerne, fordel dem på en bageplade med bagepapir og sæt dem i ovnen ved 150 grader i 20-25 minutter. Rør lidt rundt i dem undervejs. Lad dem køle af på pladen og put dem derefter i en fin pose eller tætsluttende krukke - mums :o)

Jeg er endelig kommet i gang med at lave origami sløjfer efter at have haft det på to do listen længe. Og nu kan jeg slet ikke stoppe igen.. Jeg brugte denne video da jeg skulle lære det
I går gik jeg så i gang med at folde af sider fra en gammel (ubrugelig) bog.
Jeg tror alle julegaver fra os kommer med sløjfe på i år :o)

Sørme om ikke nissen igen i år er flyttet ind og laver narrestreger. Drengene tror fuldt og fast på ham og det var til stor morskab (igen i år :o)) at han havde farvet mælken blå forleden morgen.
I går aftes fik han en rest risengrød så han forhåbentlig ikke laver alt for mange narrestreger og i morges var skålen tom, så nu håber vi han finder på søde ting de næste dage :o)

Stormen raser allerede udenfor og regnen pisker ned. Så længe man kan være indendøre med tændte stearinlys er det da meget hyggeligt, men jeg vænner min nok aldrig til det..
Hold godt fast i hinanden og nyd varmen indenfor :o)

Ønsker Jer alle en god, julet, mørk og stormfuld aften.. ;o)

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak Lisbeth, de er bare så hyggelige at lave :o)

      Slet
  2. Sikke nogle dejlige billeder:-)
    Hvor har du købt det skønne papir henne?
    Cathrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak
      Papiret er købt forskellige steder. Noget på nettet og noget hos Søstrene Grene for længe siden

      Slet
  3. Jeg er vild med sløjferne og vil så gerne prøve at lave den. Måske en plan for weekenden! Og så gad jeg virkeligt godt bruge en dag i selskab med dig og se dig udfolde dig med alle dine fine ting. Det må på to-do listen for 2014:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du må i gang med sløjferne, men det er altså vanedannende, jeg kan slet ikke stoppe igen :o)
      Og hvor kunne det da være hyggeligt at have sådan en plan på to do listen i 2014, den er jeg med på :o)

      Slet
  4. Fantastiske billeder, hvor er det sjovt at se jeres søn's reaktion på den blå mælk :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Simone. Ja selv på 3. år er det en fantastisk oplevelse at se mælken være blevet nisset :o)

      Slet
  5. jeg tager hatten af for dit overskud til at blogge, til (altid!) at knipse flotte, inspirerende billeder og til at have noget på hjertet!
    Må vi lære lidt mere om dig, kvinden bag bloggen?

    Jeg er nysgerrig og forundret :)

    // Rikke //
    CUPCAKE-STYLISTEN

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din enormt søde kommentar Rikke. Det kunne da være jeg skulle finde ud af at skrive et indlæg om mig selv.. Jeg arbejder allerede lidt på det, der er masser i gang bag skærmen der snart må frem i lyset :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...