torsdag den 12. juni 2014

Nu er der også frugt i Happy Meals

McDonalds har indført frugt i alle Happy Meals og vi var inviteret indenfor for at prøve det nye tiltag.
Jeg synes det er en super god idé, specielt når jeg læser statistikker der f.eks. fortæller, at hvert 3. børnehavebarn slet ikke får rå grøntsager og frugt derhjemme dagligt.

Jeg synes egentlig jeg forsøger så godt jeg kan, at få frugt og grønt i drengene hver dag. Og heldigvis er de glade for at spise både det ene og det andet. Både herhjemme og i institutionerne.
Jeg putter altid grønt i f.eks. frikadeller, lasagne og kødsovs. Når jeg laver salat, og putter lidt frugt i, ryger det altid ned i store mængder. Der er i det hele taget altid frugt og grønt på bordet når vi spiser. Selv om morgenen.. For jeg elsker det selv og ville have meget svært ved at undvære det.

I sidste uge, da jeg var alene med drengene, og hastede rundt; først aflevere to steder, så på arbejde, så hente igen, hjem og få W i fodboldtøjet og af sted med dem begge til fodboldtræning i en time, der endte menuen med at stå på Happy Meals. Ikke at det er sådan hver gang jeg er alene med drengene, dog ikke, for det er jeg ret tit, men indimellem må det gerne være lidt noget andet end rugbrødsmadder..
Og jeg kan (desværre) ikke både stå hjemme i køkkenet og oppe til fodboldtræning..

Desværre var der sket en fejl, så der ingen frugt var med i drengenes Happy Meals, men det nye tiltag vil jeg gerne sprede budskabet omkring, for jeg er sikker på det bare var en enlig forglemmelse.
Og i modsætning til gulerødderne, der blev indført for snart mange år siden, der kunne vælges i stedet for pommes frites (dét gør mine drenge altså ikke frivilligt), så følger frugten altid med.
Til gengæld var der to fine, små bøger med i kasserne, som vi har læst fra ende til anden og snakket en del om..

Har du et godt trick til at få ekstra frugt og grønt i de små maver?

6 kommentarer:

  1. Jeg køber grønt, frugt og bær, og sørger for at der altid er lidt frisk frugt til morgenmaden. Til eftermiddagsmad, når han kommer hjem fra børnehaven, kan det være en tallerken med et par kiks/knækbrød, æble i både og nogle ærter han selv kan pille. Det er et hit her i ærtesæsonen.
    Jordbær, hindbær og blåbær spiser han også i rigelige mængder, og hvis de er begyndt at blive lidt kedelige i udseende (uden at være dårlige) blender jeg dem til en smoothie som han kan få :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for fifs Therese.
      Ja smoothies er også altid en god måde at få frugt og grønt i de kære små :o)

      Slet
  2. Supergod idé ;-)

    Men I var inviteret til at prøve det nye tiltag med frugt i Happy Meal, og så glemte de at komme frugten i? Ikke så heldigt :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en super god idé!
      Nej det var uheldigt, men til deres forsvar vidste de ikke at vi hvornår vi kom forbi - og alle kan jo begå fejl, det er trods alt kun mennesker der arbejder dér ;o)

      Slet
  3. Syntes børnene spiser alt grønt bare vi voksne husker at sætte det frem og gerne i ulvetimen :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har du helt ret i Katja. Det gør også meget hvis man lige skærer det i mundrette bidder eller anretter det lidt sjovt .o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...